به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی کشور،روز یکشنبه مورخ 22 خرداد 1401، جلسه تبیین اهداف و محورهای رویداد کارآفرینی نوآورانه در حوزه شیلات با حضور دكتر صياد بوراني، رئيس پژوهشكده، مهندس تكريمي، مشاور رئیس موسسه تحقيقات علوم شيلاتي کشور، دكتر باباخاني، رئيس پژوهشکده حوضه آبي درياي خزر، دکتر تیزکار، رییس مرکز رشد کشاورزی و نماینده مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، دکتر بحری، رئيس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی، خانم مهندس پورمرادی، نماینده پارک علم و فناوری گیلان، مهندس آزموده مژدهی معاونت توسعه آبزی پروری اداره کل شیلات استان گیلان، مهندس قناعت پرست از شرکت ریز جلبکی پارسيان،مهندس آبکار نماينده شرکت مکین دریا، معاونين و متخصصین پژوهشکده در سالن جلسات پژوهشکده تشکیل گردید.
در ابتدا دکتر صیاد بورانی به معرفی پژوهشکده، ظرفیتهای تخصصی، زیرساخت ها و تجهیزات آزمایشگاهی پرداخته و دستاوردهای اخیر پژوهشکده را برای آشنایی حاضرین ارائه داده و هدف تشکیل جلسه را هماهنگی با مراکز اجرائی، آموزشی، پژوهشی و بخش های خصوصی پیشرو در استان گیلان اعلام کردند. در ادامه مهندس تکریمی با ارائه پاورپوینت با موضوع نوآوری های دانش بنیان اشتغال آفرین در شیلات به تشریح نحوه اجرای رویداد بزرگ اشتغال آفرینی در شیلات که در سه مرحله پیش رویداد، رویداد و پسا رویداد برگزار خواهد شد پرداختند و درخواست کردند که هر یک از حاضرین در صورت تمایل نحوه همکاری خود را در اجرای رویداد اعلام فرمایند و در مورد زیرساخت ها و توان تخصصی مجموعه خود توضیح دهند.
مقرر گردید که در پیش رویداد ضمن دعوت از شرکت های دانش بنیان و بخش های خصوصی نسبت به احصاء نیازها و مشکلات اقدام شده و یکی از ارکان رویداد برنامه ریزی برای رفع نیازهای اعلام شده بخش های بهره بردار باشد. همچنین رويداد تكثير و پرورش آبزيان در استان گيلان انجام شود که مورد استقبال همگان قرار گرفت و قرار شد هسته مركزي پژوهش تكثير و پرورش آبزيان در پژوهشكده آبزي پروري كشورمستقر باشد همچنین جلسه آتی در تير ماه برگزار گردد و همه اعضا نيازهاي حوزه شيلاتي را در اسرع وقت ارايه دهند.
در ضمن محورهاي مختلفي براساس مشكلات موجود در خصوص خوراك آبزيان، اقتصاد آبزي پروري، بهداشت و بيماريها، مهندسي آبزيان، استفاده از روش هاي نوين آبزي پروري ، افزايش بهره وري آب در آبزي پروري، مكمل ها و افزودني ها، استفاده از غذاي زنده مطلوب، تنوع گونه اي، افزايش توليد در واحد سطح برای اجرای رویداد مطرح گرديد. در مجموع همه شرکت کنندگان از برنامه ریزی صورت گرفته جهت برگزاری رویداد استقبال کرده و اعلام نمودند که برای اجرای بهتر رویداد امکانات تخصصی و زیرساختی خود را در اختیار اجرای رویداد قرار خواهند داد.