به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی کشور، روز یکشنبه مورخ 23 مرداد 1401، دکتر فکور، فرماندار شهرستان فومن و معاونین ایشان به دعوت دکتر صیاد بورانی، رئیس پژوهشکده جهت آشنایی با طرح ها و پروژه های تحقیقاتی از سالن تکثیر و پرورش، استخرهای خاکی و پروژه های درحال اجرا در ایستگاه تحقیقاتی تکثیر و پرورش آبزیان فومن بازدید نمودند.
در این دیدار، دکتر صیاد بورانی، رئیس پژوهشکده ضمن تاکید بر ایجاد همکاری های مشترک با شرکت های دانش بنیان در راستای شعار سال 1401، به تشریح فعالیت های ایستگاه در راستای بانک ژن آبزیان، سیستم نوین آبزی پروری، پرورش گونه های بومی همانند ماهی سوف سفید، ماهی سفید، ماهی سوف حاجی طرخان، کپور تالابی و سایر کپورماهیان پرداخته و در خصوص پروژه بانک ژن سس و همچنین پرورش ماهی کپور تاتا(وارداتی از کشور مجارستان) نیز توضیحاتی ارائه دادند.
همچنین ایشان، ایجاد مزرعه الگویی، تحقیقاتی و ترویجی در حوزه تکثیر و پرورش آبزیان، بهره گیری از سیستم های نوین، بانک ژن زنده، گونه های بومی و اقتصادی دریای خزر و تالاب انزلی و رسیدن به دانش فنی پرورش گونه های با ارزش مثل ماهی سفید و دستیابی به بیوتکنیک تکثیر ماهی سس، کشت تلفیقی دام و طیور آبزیان و برنج را از سیاست های مهم این پژوهشکده دانسته و درخواست خود را در قالب اعتبارات شهرستانی جهت توسعه، تکمیل و تجهیزات ارائه نمودند.
در ادامه مهندس صادقی نژاد، سرپرست ایستگاه تحقیقاتی تکثیر و پرورش آبزیان فومن توضیحات تکمیلی درخصوص روند اجرایی طرحهای عمرانی و پروژه های تحقیقاتی را ابراز داشتند.
دکتر فکور، فرماندار شهرستان فومن ضمن تشکر از پیشرفت های صورت گرفته در ایستگاه، همکاری جهت پی گیری اعتبارات برای حمایت از ایستگاه تحقیقاتی تکثیر و پرورش آبزیان فومن را تاکید کردند.